Retourprocedure

Bent u niet tevreden over het door uw gekochte product? Geen probleem! Binnen 14 dagen na ontvangst van uw gekochte product, kunt u de overeenkomst herroepen.

In het kader van de wet "Kopen op Afstand" heeft u als consument bij het doen van aankopen via internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen, waarbij u wel zelf de porto kosten voor het terugsturen moet betalen. Wanneer u een foutief of defect product heeft ontvangen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor het verkrijgen van een retourlabel. Zo kunt u het pakket kosteloos retour sturen. 

Verder is het van belang dat indien redelijkerwijs mogelijk, het product compleet en ongebruikt is en in de oorspronkelijke verpakking zit. (Let op! Niet op productverpakking schrijven!) Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of (volledige) restitutie in aanmerking. Wanneer producten beschadigd/incompleet zijn, kunnen wij hiervoor geld in mindering brengen. Bij niet verkoopbaar is dat 100%.

Let op: U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Dit geldt bijvoorbeeld in de volgende gevallen: Inktcartridges en papier waarvan de verpakking geopend is. Indien de verpakking reeds geopend is geldt er een waardevermindering van 100%. Hetzelfde geldt voor Ziggo smartcards waarvan de verpakking is geopend, en producten in geopende blisterverpakking (zoals USB sticks, geheugenkaarten en accu's).

Wat stuurt u retour?

Producten dienen goed en degelijk verpakt retour gestuurd te worden, met (indien redelijkerwijs mogelijk) complete verpakking en inclusief de oorspronkelijke aankoopnota of een ander aankoopbewijs.
Wat kan niet geruild/geretourneerd worden?

Onderstaande artikelen kunnen niet worden geruild of geretourneerd:

  • Software, games, dvd's en cd's waarvan de verzegeling verbroken is.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild/geretourneerd kunnen worden indien de verzegeling verbroken is. Dit zijn producten als: oordopjes, headsets, VR brillen en hoofdtelefoons.
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers die bij ons gekocht zijn of tegoedbonnen.
  • Producten die speciaal voor u op maat zijn gemaakt (maatwerk).

Bij producten die geregistreerd zijn geldt een afschrijving van 100% van het aankoopbedrag. Onder geregistreerde artikelen vallen bijvoorbeeld Drones die door u bij de fabrikant geregistreerd heeft.

Zakelijke aankopen vallen niet onder de afkoelingsperiode voor consumenten waardoor hier andere voorwaarden voor gelden. Neem contact met ons op als u hierover vragen heeft: 085 88 88 034

Stappenplan retourzendingen

Wilt u gebruik maken van de retourregeling? Dan vragen wij u het op de volgende manier te doen. Zo kunnen wij de retourzending zo soepel en snel mogelijk afhandelen.

Geef bij de retourzending duidelijk aan wat er moet gebeuren (omruilen voor een ander artikel of aankoopbedrag crediteren). Als u het ontvangen artikel wilt omruilen voor een ander artikel, dan ontvangt u zo spoedig mogelijk een e-mailbericht van ons met verdere informatie. Wij ruilen het artikel om (indien voorradig) indien u dit wenst, of storten het aankoopbedrag (bij herroeping), inclusief de verzendkosten, zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 14 dagen na de melding dat u uw bestelling wilt retourneren, terug op uw rekening. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Gebruik hierbij ons Retourformulier. 

U kunt ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping. De kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening.