Retourprocedure

Bent u niet tevreden over het door uw gekochte product? Geen probleem! Binnen 14 dagen na ontvangst van uw gekochte product, kunt u het product retoursturen.

In het kader van de wet "Kopen op Afstand" heeft u als consument bij het doen van aankopen via internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen, waarbij u wel zelf de porto kosten voor het terugsturen moet betalen. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending, ons advies is dan ook om dit aangetekend te doen. Wanneer u binnen 14 dagen meldt dat u bestelling wilt retourneren heeft u vanaf dat moment 14 dagen om te retourneren.

Verder is het van belang dat het product in de oorspronkelijke verpakking zit en indien redelijkerwijs mogelijk het product compleet en ongebruikt is. (Let op! Niet op productverpakking schrijven!)  Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking. Wanneer producten beschadigd/incompleet zijn, kunnen wij hiervoor geld in mindering brengen. Bij niet verkoopbaar is dat 100%.

Wat stuurt u retour?

Producten dienen goed en degelijk verpakt retour gestuurd te worden, met complete inhoud van de verpakking en inclusief de oorspronkelijke aankoopnota of een ander aankoopbewijs.

Wat kan niet geruild/geretourneerd worden?

Onderstaande artikelen kunnen niet worden geruild of geretourneerd:

  • Makkelijk kopieerbare producten met gebroken zegel, zoals software, games, dvd's en cd's
  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk)
  • Inktcartridges, papier en andere verbruiksartikelen waarvan de verpakking geopend is en/of de zegel verbroken is.
  • Artikelen die om hygienische redenen niet geruild kunnen worden indien de verzegeling verbroken is. Dit zijn producten als oordopjes, headsets, VR brillen en hoofdtelefoons
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers die bij ons gekocht zijn of tegoedbonnen.
  • Artikelen die geregistreerd zijn (bijv. smartcards en drones)

Let op: onder de wet 'Kopen Op Afstand' bent u vrij om het product te beoordelen op de belangrijkste onderdelen. Als er echter slijtage of schade is opgetreden zijn wij gerechtigd en genoodzaakt die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag.

Stappenplan retourzendingen

Wilt u gebruik maken van de retourregeling? Dan vragen wij u het op de volgende manier te doen. Zo kunnen wij de retourzending zo soepel en snel mogelijk afhandelen. Geef bij de retourzending duidelijk aan wat er moet gebeuren (omruilen voor een ander artikel of aankoopbedrag crediteren).

Als u het ontvangen artikel wilt omruilen voor een ander artikel, dan ontvangt u zo spoedig mogelijk een e-mailbericht van ons met verdere informatie.

Wij ruilen het artikel om (indien voorradig) of storten het aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten, zo spoedig mogelijk, uiterlijk 14 dagen na de melding dat u uw bestelling wilt retourneren, terug op uw rekening. Wij mogen wachten
met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Gebruik hierbij ons Retourformulier. De kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening.